Thursday, March 13, 2008

Analiza

Ma tot loveste in ultimul timp de un patriotism execiv. Adica, cam toata lumea are o problema cu ungurii si creeaza scenarii realativ ciudate despre cum o sa-si declare ungurii independenta.( Am fost in Harghita si nu pot sa uit o singura scena: parcasem masina in Odorheiu Secuiesc, am mai fost sa ne plimbam un pic si apoi ne-am intors. Cand am ajuns la masina langa noi parcasera niste unguri(cel putin aveau masina cu numar de Ungaria) si a coborat o doamna din masina, care s-a uitat la mine mi-a zambit, i-am zambit si a dat sa ma salute in magheara...dar s-a oprit la timp ca oricum nu stiam ce sa-i raspund).

M-am saturat de Vadim care nu face altceva decat sa intarate oamenii si de majoritatea reprezentantiilor maghiarii care nu stiu sa isi protejeze zona si sa le apere interesele. Si atunci, intrebarea naturala care imi vine in minte este: Cum cer ei independeta? (ma refer la lideri aici) Ce o sa faca cu oamenii aia de acolo? Ii aduc la foamete?

Tot din amintiri si din constatari, tr sa mentionez ca asta vara cand am fost acolo pamantul era muncit si gradinii erau irigate. Oamenii de acolo...muncesc.

Tr sa mai amintesc si de stirea in care niste maghiari s-au certat cu tiganii veniti peste ei in sat. Problema pe care ungurii o ridicau era...cum este posibil ca sa aiba animale fara a avea pamant? Este clar ca ne fura...(sublinez dorinta lor de a se apara).

Si atunci, nu este prostia liderilor care ii reprezinta al Bucuresti pt ca au drumuri atat de proaste si pt ca banii pe care ei ii platesc la impozite nu se intorc la ei?(si probabil se duc in unele judete pt ca alti minoritarii-care nu mucesc si doar se inmultesc-sa isi plimbe masinile "muncite" pe drumuri mai bune.

Si continund rationamentul, ma intrebam acum, de ce liceul din Sibiu se numeste "Gh Lazar"?
Ma uitam peste isoria lui publicata pe siteul primariei http://www.sibiu.ro/ro2/lazar.htm
Fondata în anul 1692 de ordinul calugarilor iezuiti, sub dominatia împaratului Leopold I, institutia de învatamânt cunoscuta astazi sub numele de Colegiul National „Gheorghe Lazar” a trecut de-a lungul timpului prin urmatoarele etape istorice:
Epoca latina 1692 – 1850
Perioada gimnaziului de cinci clase cu predare în limba latina, organizat de la 1780 sub împaratul Iosif al II-lea dupa Norma Regia.
Epoca germana 1850 – 1867
Perioada gimnaziului de opt clase cu bacalaureat cu predare în limba germana, organizat dupa Entwurf der Organisation der Gymnasien und Realschulen (ministrul Thun).
Epoca maghiara 1868 – 1918
Perioada gimnaziului de opt clase cu bacalaureat cu predare în limba maghiara, organizat dupa Entwurf der Organisation der Gymnasien und Realschulen (1868 – 1879), ordinul ministrului Trefort Nr. 17630/05.07.1879 (1879 – 1883), Legea Scolilor Medii Nr. 27910/20.08.1883 (1883 – 1887) si respectiv Planul de Învatamânt Local (1888 – 1918/1919).
Epoca româna – începând de la 1919
(...)


Nu vi se pare ca ar tr sa poate numele unui om de seama neamt sau maghiar? Nu am nimic cu Gh. Lazar, dar istoria liceului nu e marcata atat de mult de romani sau de personalitatea lui Gh.Lazar

No comments: