Monday, July 21, 2008

Sibiu - la 7 luni

In urma cu 2 ani, am fost prima data in Sibiu. Si mi-a placut f mult. Bine, mai putin prima noapte de cazare, dar asta a fost greseala noastra. Am vizitat muzee, am fost in biserici si ne-am pozat prin turnurile cetatii.
Am revenit cu multa placere si am petrecut alaturi de sibieni si de Phonix, intrarea in 2007 si declararea Sibiului - capital culturar europeana 2007. Ne-a placut. Desi, Piata Mare era plina, oamenii erau frumosi(adica veseli, impesionati de ceea ce vedeau, dornici de a face din Sibiu si din anul 2007, ceva frumos). Si au facut.:) Nu stiu foarte multe despre ce s-a intamplat in Luxemburg in 2007, dar in Sibiu s-au schimbat multe. Evenimente culturare atat in strada cat si in salile de spectacol, artifici multe si multi turisti.

Si aici a aparut si problema. E adevarat, isi doreau multi turisti, dar sunt sigura ca nu isi doreau sa schimbe linistea cu galagia, curatenia (impecabila-adica nu era nici un gunoi) de pe strazi cu mizeria de acum, restaurantele linistete, cu chelneri amabili si cu oamenii decenti la mese, cu terase care sunt pana in mijlocul stazii, cu chelneri plictisiti si sictiriti de munca, cu galagie si mai ales cu plasme scoase in strada(ca sa ne dam mari). Asta este romanism. Si e trist.

Promit un singur lucru : NU mai trec prin Sibiu cel putin 1 an. Stiu ca lor nu o sa le pese( vin o gramada din Bucureste), dar mie imi pasa.

Si ca o rugaminte si mai mare: Uratii pe unguri!...macar asa am si eu un locusor in tara asta unde ma simt bine, in vacanta. E liniste, e frumos, se papa bine...imi place. So...de acum inainte daca cineva imi mai spune cat de rai sunt unguri, nu o sa-i mai spun nimic. Ca e mai bine asa. Ungurii sunt "rai" pentru alti, pentru mine au ramas singuri oamenii civilizati din Romania.(si da, e trist, dar e adevarul curat).

Imi pare f rau de Sibiu, dar a devenit scump si prost, adica exact contrarul la ceea ce era in urma cu 2 ani. Si daca anul trecut avea evenimente culturale interesante, anul asta se umple de manelisti si de un fel de turism josnic. Si eu vad doua variante, ori se transforma in Brasov si atunci manele si "manelismul" vor fi la ele acasa, ori mai pierd un pic economic(pt ca cresterea nu poate fi sustinuta), dar castiga pe termen mediu si lung. Totul depinde de ce strategie vor ei. Vor acum multi bani...ii pot avea, dar in vro 3 ani sa se astepte la somaj crescut si la o scadere economica, sau, se tempereaza crestera economica inregistrata pana acum, dar, fie si in cazul unei crize, ei au o baza solida. Grea alegere.

Vedem peste un an ce o sa avem.

No comments: